ny växel

I morse tog min löparkompis mig till stora löparrondellen i pildammsparken där vi körde 6 x 125 full sprint.. puha.. jag kom ner på 20,5 sek med lätt illamående.. dags att plocka upp intervallträningen till en ny nivå om jag ska vinna nått i sommar. Jag börjar idag eller jag började lätt igår med livräddarträning i Kockums simhall där jag körde fenor, docka och lite vanlig simning. Jag fick till en helt ny smidig vändning  till min 100m tube vändning.. Tack Christoffer för en busenkel förändring som aldrig slagit mig tidigare =) nu dör inte mina fötter varje vändning av trycket från fenorn längre... woohoo! å så kom vi på en rolig övning..  (se under)
.
Bogseringsidioten... Kanonträning och rolig..
Simma 5 meter läggg ner (oj ja viktigt att du lägger med 3 st g) dockan simma tillbaka, voltvänd simma ut och plocka upp.. bogsera ut till 10 meter..lägg ner dockan på botten, simma tillbaka, voltvänd maxa ut och.. fortsätt så var femte ny meter till du kommit till andra sidan bassängen... gör du detta 4 x 25 meter har du simmat 600 meter och gjort 16 upptag =)   Tada!!!!
.

Jag har fått livräddaruppdrag på peace&love i borlänge i sommar... 1 veckas jobb, träning och jävligt bra musik står på agendan. 2012 kommer bli en bra sommar.. det känns i fingerspetsarna. Nu blir det frukost och intensivplugga fram till 10.30 när jag ska servera Malmös godaste lunch i 4 timmar.
.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0