dis

Dimman har legat tjock hela dagen, kall fuktig och rå har den svept över ett annars vårigt sydsverige. Efter en 2 timmar lång resa till hamstad i sällskap av en väldig sällskaplig ung man med Kalmardialekt. Oj oj oj va osvensk och trevlig, lite underligt men länge leve överraskningar och människor som inte vet vad vanlig betyder. Tiden gick ju fort =) En fika i självaste huset Kalborg med megagott kaffe och massa diskussioner och planering inför utbildningen i helgen är ett berättelseintensivt sätt att spendera en lördag, jag känner ingen människa som varit med och förändrat så mycket och som har så många historier att berätta och som gör det med sådan inlevelse =)... Men planering blev också gjort å det mesta är nu klart till utbildningen i helgen, whoop whooop va kul det ska bli.
.
Utsikten vid lunchen från Tylöhus kunde varit fantastisk om inte dimman legat så tjock, men ett skarpt vitt ljus är bättre än totalmörker å jag vet vad som döljde sig bortom all dimma... min favoritplats i världen! Tanken var att sticka ut och paddla bräda men när man står på stranden å inte ser vattnet vill inte ens jag ut hur gott havet än doftar! Näh, det fick bli en tur till simhallen å hetssimma lite med livräddarna, iaf så mycket jag hann innan tåget kom försent.
.
Ett sätt att ytterligare förgylla min lördag  blev det ett Espresso House besök i Ängelholm med mina medinstruktörer för ytterligare planering. Å eftersom tåget bara går ibland å helst inte när det passar mig spenderade vi mina 50 minuters väntan med ett studiebesök på Ängelsolmsambulansen.. lite titta bilar, lite prata skvaller, lite känna och klämma på prylar å återigen undrar jag om jag inte valt fel yrke... meeen jag hoppas på en ny åkning snart igen, man lär sig så mycket varje gång. Å sååå gammal är jag inte.. kan ju alltid skola om mig!
.
T är på bio å jag är ensam hemma ikväll.. ska det spenderas med en stor kopp té eller en långpromenad i nattdiset..  Imorgon blir hursomhelst en dag med totalfokus på träning.. simning, styrka, paddling och iaf en långpromenad.... det skulle min kropp å själ må gott av, inte tänka på något, bara arbeta med kroppen ocg producera endorfiner.. jag tycker man borde skapa en endorfinernas dag.. en dag som bara ska ägnas åt sånt som genererar endorfiner, en dag då man bara får göra sånt som är roligt... tänk va bra.. vi kan ta bort nån tråkig dag som trettondagen eller något å kalla den endorfinernas dag,, JA vilke bra idé för när passar det bättre än mitt i vintermörkret =)  Appropå vintermörker.... lalalalalala..... SOMMARTID BÖRJAR INATT!!!  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0