Go' morrn!

Ny dag, nya tag...
Jag är lite i en så fas när jag inte orkar taq tag i allt jag borde så känner mig stressad, men får jag nu bara tummen ur arslet så kan jag faktiskt bara bestämma mig för att göra idag till en produktiv dag.. det är ju mitt eget mindset och mina egna handlingar som estämmer vilket samvete och humör jag ska somna med ikväll... det handlar om att tänka rätt tankar för att skapa rätt energi! Varför inte börja med att gå från lite uppgiven och torsdagstrött till lite mera pepp och glad.. musik är en bra väg att ta....
.
Jag älskar Gotye och denna partyversion av min favorit/ en mash-up med en annan uttjatad men väldigt medryckande hit blev en grym kombo faktiskt =) Även om orginalet är bäst att bara myslyssna på.
.
.
Torsdag och snart helg igen. Jag ska jobba idag så förlorar viktig pluggtid men det löserjag ju nu med att skriva blogg :/ hmm.. nå.. det får bli kort! Men ikväll tänkte jag ta mig upp till Lerberget utanför Helsingborg och diskutera livecaset med några goa vänner. Kan ju vara bra att känna en trygghet av att vara på rätt spår i tankarna innan man skriver sin 8-sidors analys.
.
Det är lustigt hur solen och värmen liksom väcker folk, öppnar ögonen för allt som är roligt och fint. Ett exempel är en blågul baddräkt jag harft till träningen flera gånger innan i vintras.. men igår, efter det strålande vädret hade  jag den igen och inte mindre än 4 perosner kom fram å sa att den var tjusig och härligt fräsh, någon kallade den fräkt retro.. jag menar, ingen har någonsin sagt något i vintras... å jag hörde fler kommentarer och trevliga utrop mellan simmarna.. våren väcker folket och nu är det slut på snoozen.. Upp å hoppa och välkommen till en värld fylld av roliga detaljer!
.

Kommentarer
Postat av: Maria - lärarstudent & livräddare

Haj!

Jepp, ska bli superkul att ses i helgen och utmana varandra i bassängen. Jag planerar att ge dig SPÖ! ;)

Ang. mental träning så läste vi en bok som heter Idrottspsykologi (Hassmen, Hassmen, Plate) när jag pluggade idrottspsykologi. Den är rätt bra, kan lånas på bibliotek. Just nu jobbar jag med Nya Bäst När Det Gäller av (husguden) Willi Railo. Det finns även en skiva till den som jag jobbar med, finns ett inlägg om den på bloggen. Sen deltog jag ju i ett mental-tränings-projekt så jag har kvar material från det. Finns hur mycket som helst inom detta men det var ett urval! :)

2012-03-16 @ 14:33:50
URL: http://mariawinell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0