olika perspektiv

Hur når man den punkt när man hoppar, ger upp, lämnar in, checkar ut eller vad man nu ska kalla det...? Imorse blev tusentals resenärer, personal, familj vänner och förmodligen polisen drabbade av att en person inte längre kunde se en mening med att vakna igen imorgon för en ny dag.. Det var iaf den information jag fick då jag frågade, och tur var det för då slapp man bli förbannad på Skånetrafiken återigen.  Jag missade min lektion och kom 2 timmar försent till Helsingborg men det ledde till något bra.. helt plötsligt visste vi vad vi ska skriva vår C-uppsats om. Vi hade en halvklar plan om att skriva om polisens organisation i Sverige men nu ska vi skriva om hur en offentlig service verksamhet som Skånetrafiken kan förebereda sig för kaos, organisera sig under kaosen och ta lärdom ifrån den. Frågeställning och perspektiv återstår att komma på men vi har hittat artiklar och information i mängder inom ämnet att hantera kaos och kris i stora organisationer idag. Vi är alla riktigt taggade och ser fram mot att skriva ett spännande arbete.

.

I övrigt kan jag bli fundersam över hur vissa bestämmer sig för att nu vill alla på tåget höra musik från en skrälig telefons högtalare.... så var det idag.. idag ville visst alla på Pågatåget lyssna på skrälig tonårspop enligt fyra coola brudar som berättade om hur de supit och rökt på kvällen innan, för det ville också alla höra. Meeen.. frågan är om man var så mycket bättre med att ta hänsyn när man själv var i 17 års åldern.... tack och lov för tysta kupéer =)

.

Jag fick ett sms med frågan om jag ville ut och äta på lilla torg idag med älsklingen... låter ju inte helt fel med uteservering, värmelampor och världens bästa älgköttshamburgare.. MUMS!!!!

& Imorgon... imorgon ska jag upp till Halmstad.. kanske ta en paddeltur i havet... för hur kan man bättre spendera en lördag egentligen.  Nu blir det en kort löptur innan dansken kommer hem ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0