Personbästa!!

SM-guld whoop whoop.. bara i lagkappen men för mig känns helgen så bra att jag kunde lika gärna vunnit allt, så glad är jag!  Jag persade på alla sträckor och rejält!! mitt mål för 2012 var att komma ner under 30 sekunder på 50 fritt..(kanske bör tilläggas att jag nådde 31, höga i vintras och 31.40 i februari så det var en bit ner) åååh jag kom ner på 29.63!!!  Och bröstsim, 50 meter.. där persade jag med 3 sekunder och hamnade på 38.44 whooohuuu... D O C K... lyckades jag på något jävla vänster GLÖMMA att man ska göra en symmetrisk målgång i bröstsim öch sträckte mig som i frisim.... åååååh...... DISKAD!  bummer, jag menar hur arg och glad kan en människa vara på exakt samma gång??? världens pers & rådiskad för en väldigt klantig grej. Till råga på allt ställer sig speakern som är min tränare upp och ropar.. Carina kan du förklara för steffi att hon är diskad... (han trodde väl inte att jag fattat men jag var ju glad för tiden så såg väl ut som jag inte fattade)
Nå, nu vet jag att detta inte är bra tider för en simmare, men jag är ju inte simmare.. har inte tävlat vanlig ren simning på 10 år så för mig är detta kanon!  Min styrka ligger ju mer i havet, men nu har jag fått blodad tand för poolen för de där tiderna dödade mig inte vilket betyder att jag kan pressa dem ytterligare! Här nedan ser ni den SNYGGA pokalen MKK vann för bästa klubb =) inte konstigt med typ 47 bra simmare på plats.. många personliga rekord och även ett svenskt blev slaget! TIVOLIBADET i Kristianstad ---> EN SNABB BASSÄNG!
.
Det roliga var måndagkväll på träningen.. (ja asså förutom att trots att det var dagen efter två dagars tävling dyker 40 upp till träningen, det är bra uppslutning) så säger tränaren till mig att från å med nu ser han mig som bröstsimmare???? ja å varför då svarar jag å hoppas på lite beröm,...man får ju suga ur det ur dem som inte så ofta ger det liksom...
hans svar: Ja asså simmar du så jävla snabbt med den urusla tekniken kan det bli kul att jobba med dig... (räcker detta? -->nej.. han fortsätter) jag menar din teknik är helt värdelös.. (men räddar upp den igen)... så vi ska nog kunna pressa ner dig på 35 höga till nästa SM  =)
.
(har lånat bilderna från MKK's Facebooksida så tack den som tog dem, min kamera dog första fem minutrarna)
.
.
Idag är jag på väg till Agora-kampen, biljetten jag vann på Agora-dagen.. jag ska tävla i lag för findus i massa roliga utmaningar.. gött.. en dag med massa lek, nätverkande och lite gratis mat!
.
Dessutom Startar C-uppsatsskrivandet idag så på väg hem igen ska jag googla artiklar och läas tills ögonen ramlar ut.. å så givetvis smyga iväg till kanotklubben ;)  dra en halvtimme i kanot längs n som smält kan vara en helt fantastisk present till mig själv ju.. å så är det simning ikväll igen!
.
Jag har fått ett till jobb nu, på Espresso House på Hansakompaniet... hatar att vara ny för man känner sig så klumpig och bortkommen men det var roligt å det är ett gäng glada tjejer jag jobbar med. Gött att skumma mjölk igen.. brings me back down under.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0