underbara träningsvärk

Tack J. du underbara hälsofreak som gett mig världens bästa recept!! Kesella med äppelitar, russin & kanel (jag fyller ut med kivi & banan) vrålgott, helt klart fem toast av fem! (utan den svullna mage som massa toast ger) till kesellablandningen ett par kokta ägg.. å en helv grapefrukt!
.
Jag har träningsvärk & den är inte nådig... rumpa och baklår gör sig konstant påminda. Men finns det bättre smärta än träningsverk.. det är till och med en bättre känsla än ingen smärta alls.  Jag körde sprintintervaller igår.. ett riktigt gött pass längs ribbersborgsstranden i malmö i stekande vårsol. 2,5 km uppvärmning, sedan sprinter mellan lyktstolpar.. verkligen något att prova -->spring en, gå en, spring en, gå en, spring fyra, gå två, spring fyra... osv.. beroende på hur långa & många sträckor man vill ha i sitt program, jag springer ju antingen lååångt i lopp eller så sprintar jag 20 meter & 90 meterslopp i lössand. Efter det så blev det 1,5 km i lössand längs vattnet och slutligen 2,5 km hem som nedvarvning... å stackars stackars rumpa behöver ett varmt bad idag!  Tror dessutom jag ska köra en timme Yoga ikväll efter styrkan.  för övrigt.... 20 metersloppen är för beachflag (bilden nedan) där man från liggande start tar sig upp, spurtar 20 meter i lös sand och kastar sig efter en "flagga/pinne". Jag brukade vara hyfsat snabb i sverige för flera år sedan (ilden är från SM 2007) men jag har tappat till alla nya talanger men ska försöka vara med och slåss iår igen =)

.
.
Solskenet igår gav övermänskliga krafter och en sån där härlig livskänsla! Det är såna dagar man får ibland & de ger känslan av att livet är rätt gött oavsett vilka små hinder man möter, jag är lycklig!! Det är de små stunderna, som faktiskt kommer relativt tätt, som man ska tänka på när man sitter här en tråkig dag som idag med kompletteringsuppgifter och mulet väder. Det blir skriva skriva skriva skriva idag men tack och lov har jag planerat in en Blogg-paus, (nu) kajakpaddlings-paus (runt 12) och två matpauser (en direkt efter träning & sedan ett par timmar senare för sncks) detta gäller fram till i eftermiddag innan jag lägger ner för dagen. Nu gäller det ara att hålla det.
.
Jag hade velat ha den där funktionen som finns för mac... den kan man låsa valda sidor i valfritt antal timmar, exempelvis faceook.. sätter man ett lås på 4 timmar kan man inte gå in, man kan inte häva låsningen och inte starta om för att bryta.. utan helt enelt bara vänta ut 4 timmar och därmed få massa vettigt gjort =)  Meeen, PC har ingen sån funktion så jag får hitta en belöning istället som jag ger mig själv om jag undviker valda hemsidor en bestämd period. Å utmaningen börjar om exatk 4 minuter!!

Kommentarer
Postat av: Maria - lärarstudent & livräddare

Kan du inte maila mig el dylikt sidan där du köpte de ryska gummipropparna? :)

2012-03-06 @ 09:30:40
URL: http://mariawinell.blogg.se/
Postat av: Steffi

http://www.vaccups.eu/



Jag köpte varianten som ligger runt £9

De är helt underbara!

2012-03-07 @ 08:48:19
URL: http://feffelino.blogg.se/
Postat av: Maria - lärarstudent & livräddare

Du vet, jag ser inte om du skrver kommentar här. :) Då måste jag gå tillbaka och kolla extra om du svarat på kommentaren.

Men nu såg juag det i ala fall

2012-03-07 @ 12:28:48
URL: http://mariawinell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0