stark är snygg

Stark är det nya smala!!  Så rätt! Att vara stark är sexigt och man mår bra. Det finns inget behov för att vara kroppsbyggare eller fitnessmodell.. jag pratar om fysisk känsla av starkhet, ett hälsosamt yttre och en stail grund för din fysiska framtid. Det är snyggt, och det är kvinnligt!
Våren är här.... eller idag snöar det men den var här igår på snabbbesök och jag hann få lite foto som bevis =)  Det blir ljusare och varmare i små små steg i rätt riktning!
Igår blev det go simning och massa starter från pall & avslut med fensimning. Då utbrister damen på min bana.. "å får jag prova, jag kom tvåa på junior-EM i fensimning för många år sedan"  Cooolt, va lite man vet om folk omkring sig... vi har simmat på samma bana i ett år och jag har aldrig hört att hon är gammal fensimsmästarinna. Ibland är man allt för ointresserad av att fråga om andras privatliv.. eller alldeles för svensk kanske..
Likaså fick jag veta att hon med konstigt kort ben & bakvänd fot faktiskt haft skelett-canser när hon var barn och fått göra en stor operation, helt ny syn på hennes livsstyrka efter att jag vågade fråga vad som hänt.. Dessutom tog jag mig under gårdagen tid att lära känna en bekant mycket bättre för första gången, vi sprang på varandra lite spontant och hon har haft en tuff tid, vi tog en spontanfika som varade i drygt två timmar, med matkassarna från mötesplatsen sakta tinande under bordet på espresso house...
.
Idag startade jag & T morgonen med en promenad genom slottsparken bland nyutslagna blomsterknoppar omringade av slasksnö. Våren kämpar, den kommer, den ska bara snooza lite först.. bara EN till Snoooz =)
.
Nu är det dags för studier och case-skrivande i ineffektiv anda.. känns lite uppförsbacke med skolarbete idag men bättre ineffektivt skrivande under en hel dag än inget skrivande alls, speciellt efterom jag varit så effektiv tidigare i veckan... Lite träningspaus och en stor kopp té från och till ska nog hjälpa på plugghumöret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0