välj dina tankar

tjolahopp så var inte bara halva veckan bockad å klar utan nästan hela, ett par timmar i skolan och sedan en bilfärd upp till världens bästa plats, Tylösands Livrädarstuga för en god natts sömn... å massa skvaller med goa gamla vänner innan förståss! Sånt är ett nödvändigt gott när man bara ses några gånger per år.
.
Jag är på språng ut genom dörren för en skön promenad innan det bär av uppåt, tänkte en powerwalk längs vattnet är inte en dålig fredagförmiddag, inte ens när det är mulet. Tänkte sedan dra med mina små nätta jättefenor till hgb och skvätta ett par längder i simhallsbadet... å det namnet är helt ärligt badets namn, fantasilöst men heltäckande liksom... kändes bra då jag sparkade lös i vattnet med fenorna i onsdags så ska göra det så ofta jag kan fram till SM.  oooohhh... å så ska jag nog ta en riktigt låång bastu med olja och sedan skölja av med en kall dusch.. då mår man ju som en prinsessa, å inte är det dåligt för huden heller! =)
.
Jag känner att en lättare förkylning är på gång, och känner jag mig själv sedan tidigare erfarenheter så är jag duktig på att dra ut den lättare förkylningen till den blir en tung influensa eller till och med lunginflammation (som erfarenheten visat mig ett par gånger..) därför funderar jag på att redan nu fokusera på att allt jag stoppar i mig hela dagen ska vara fullproppat med vitaminer, mineraler och vitlök! överdosera lite c-brus kanske och ta en powernap. Även powerwalken är ett förebyggande arbete, hade nämligen tänkt springa från början.
.
Tänk på dina tankar, och välj dina tankar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0