Våga & vinn!

Så var det återigen en riktigt go dag med strålande sol och lite för varmt till och med för vårjackan, nu jävlar.. välkommen underbara vår!  morgonen startade som sagt med en joggingtur i slottsparken bland nyutslagna vårlökar och småblommor. Väl i helsingborg på Agoramässan sprang jag inte bara på massa gamla väner som nu fått jobb utan hälsade även på en och annan trevlig kontakt att plussa på i nätverket. På något vänster lyckades jag dessutom charma in mig till en Agora-kampenbiljett av en utställare. De har alla några biljetter var som de erbjuder intressanta studenter och jag ska gå in i team Findus, som i matvarumärket =) Förra året var görkul så jag är taggad inför onsdag!
.
För att verkligen hälsa våren välkommen köpte jag ett grouponerbjudande för slingning och klippning, min nya frisör blev polska Piotr, med charmig ölkagge och fräcka glasögon. I love him... å hans söta pojkvän som pussade på honom flera gånger medan han stod och slingade mitt hår... hahaha??? what liksom, så underbart med öppen kärlek, jag kunde inte sluta le, de måste varit väldigt nykära dessa små gossar! å Dessutom blev jag fin i hårt tycker jag själv... han la slingor som var i samma ton som mitt eget hår från Australien, så han slingade bara halva håret så jag tycker själv att färgen blev väldigt fräsh och naturlig =)  Trist bara att jag ska blöta ner å sabba frisörkänslan redan ikväll till simningen...
.
.
En sak till.... det finns en tjänst som Koncernchef på Adecco att söka.. en månad med 100 000kr i lön och en jädrans fin merit på CV:t.  Klart jag ska söka, inte ens chans att jag inte söker.. men vad gör jag om jag får det???  Chansen är väl en på ca  1000 men ändå, jag skulle få kronisk hicka av ren nervositet! Men varför vara rädd för att misslyckas, våga satsa, våga vinna!!!  Hej alla vänner, jag ska slåss om en chans på miljonen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0